Måndag - Grådag

Hell-o Amigos :>

Jag måste säga att idag har allt varit alldeles för grått för min smak. Och brunt. Det har varit grått och brunt överallt. Eller aa, ute. Här inne är det ganska färgigt.. höhö färgigt. Tror minsann att jag just hittade på ett nytt ord kanske :D

Igår hängde man ju hos Koolaste Tönten minsann. Vi spelade Sims i 9 timmar och bara allmänt gillade läget. Tänk att Sims är så wünderbart roligt 8D Jag hade kunnat spela det varje dag resten av mitt liv, typ. Kanske.

Höhöh, jag försöker komma ihåg nån kul grej vi sa igår så att man liksom kunde citera det, men jag kommer inte ihåg exakt vad som sas så jag struntar i det 8]
Jag vet att det handlade om att cykelråttan (Mumsens myshund, Morr-porr) skulle gå ut genom dörren. Och att vi pratade med mycket norrländsk dialekt. Och vi gillade det skarpt. Minsann. Det var något i stil med "Nejdu lille cykelråtta nu fåru gå ut minsann, kanske!"

Vi är mycket bestämda norrlänningar som lägger på "kanske" efter i princip varje mening.
Kanske.


Minsann.


Idag har jag vart duktiga-killen förresten. Eller i alla fall ena halvan av dagen. Typ.
Hela morgonen kollade jag på TV och tänkte "BEACH 2010 SLÄNG DIG I VÄGGEN!" medans jag stoppade i mig resterna av mitt påskägg.
Det var alltså den duktiga delen av dagen.
Hhöhöh, inte :)
Där lurade jag er allt :>

Näej, den duktiga delen var ju faktiskt den lite senare delen. Hela eftermiddagen har jag suttit och skrivit på min landsanalys om Nepal. Den skulle egentligen vart inne för flera månader sen, men låt oss säga såhär, jag jobbar i min egen takt.
Jag blev inte riktigt klar, men det beror inte på att jag inte kan.
Det är bara så att jag inte riktigt vill, för att jag har problem med att folk läser mina åsikter. Nu tänker ni säkert "Men hallå, jag sitter ju och läser hennes åsikter just precis nu, hon ljuger den lilla conejon!". Men nej grabbar, så är inte fallet.

Ni kanske har märkt att innehållet på min blogg inte är det seriösaste i stan? Så då är det liksom lugnt att ni sitter här och läser mina töntiga tankar.
Men när det kommer till seriösa saker som landsanalyser och annat läskigt så blir det lite för seriöst för min smak. Jag gillar inte att skriva ner min tankar och åsikter om saker när jag vet att någon anna kommer läsa det och veta att jag är sjukt seriös. Det är lugnt när jag bara pratar med folk, då yttrar jag mer än gärna exakt vad jag tycker. (kanske inte det bästa i alla sammanhang, då får jag lägga band på mig som aldrig förr!)


Näe, "Hej här kommer jag och tror att jag är något".

Höhöh, jag är det koolaste. :D


På tal om caballos i regnskogen, jag skröt ju lite igår om att jag hade sett en humla och såna trevligheter. Jag var det lyckligaste över att våren ville vara bästis med världen igen.
Men idag kära vänner såg jag något som fick mig att inse att våren inte bara är skratt och skoj och blommor i öronen. Nej minsann, jag vill ha vinter igen. Nästan.

Jag såg en spindel.


Typ, Det Sämsta. :<




Menmen, jag överlever, kanske.


Nu blire nog TV:n med papps eller något sånt trevligt. Om inte internet bjuder på något mysigt :)


ADIOS 

Kommentarer

Här kan du kommentera, eller snickra ihop en ny cykelhjälm:

Namn:
Jag Gillar't

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Handla uppdaterat och prisvärt mode hos ellos.se RSS 2.0