Nya saker och sånt.

Åh, hallå allihopa.
Jag tänkte bara tala om att jag har börjat ett "nytt liv". Jag har bestämt mig för att helt sluta äta godis och skräp mat på veckorna och kanske inte frossa ihjäl mig på helgerna heller. Men gud vad svårt det är!
Jag har varit helt godisfri i 5 dagar nu (fast jag åt 2 digestivekex i ett svagt ögonblick). Jag har inte heller köpt något godis att ha i helgen, istället köpte jag müsli förut när jag och Noss var på ICA. Är jag kool eller?
Fast jag erkänner att jag smyger ner syndigt mycket socker i mitt te, men det ska jag sluta med... någon annan dag. Typ.

I det "nya livet" ingår såklart även träning, fast det började jag med för längesen egentligen. Gymmet är riktigt härligt, men den här veckan har väl inte blivit så bra.
Jag körde styrka i måndags och planerade att köra kondition i torsdags, men när jag kom hem i onsdagskväll kollapsade jag i soffan och orkade i packa gymväskan till morgondagen (laaaaame excuse för att inte orka gymma, jag vet).
Och idag skulle jag och Nossie kört styrka men så orkade vi inte och var allmänt opepp. Så vi gick till ICA istället och köpte ingridienser till sushin som vi tänker tillverka på tisdag.
Jag har planerat att det ska bli as gott, men man vet ju aldrig, vi har inte gjort sushi hemma förut.
Hoppas att det blir lika gott som första gången vi åt det, i Polen.
Vi får helt enkelt försöka göra sushin så polsk som möjligt. Prata med den på polska kanske?


Åh, näe, nu tänker jag kolla lite i skolkatalogen och lyssna på Gorillaz :G


Skolkortet från förra året, lite suddigt med trevligt ändå :)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag kör också godislöst nu - jävlar va jobbigt det är!

2010-11-13 @ 16:35:17
URL: http://ingaloften.blogg.se/

Här kan du kommentera, eller snickra ihop en ny cykelhjälm:

Namn:
Jag Gillar't

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Handla uppdaterat och prisvärt mode hos ellos.se RSS 2.0