FoHl lördagsgrejar.

Hallå där vänner :)

Min lördag har varit riktigt trevlig, kunde sova så länge jag ville imorse, för första gången på ca 5 veckor. Jag hade tydligen glömt dra ner mina rullgardiner igår men det gjorde inget, det var härligt att vakna när solen lyste in.
Sen vid halv ett gick jag upp till Ronja och åt frallor och drack te med henne och hennes farmor. Vi satt i uterummet och det var bara helt varm och mysigt.
Jag stannade hos Ronja i typ 4 timmar men sen var jag tvungen att sticka hem igen för jag hade lovat mamma att laga middag.

Jag gjorde nån tacos-liknande grej som man gör i ugnen som jag åt hemma hos Mumma för ett tag sen. Eller det var väl inte exakt samma för jag hade inget recept, men jag bara körde på och det blev sjukt gott. Man har ju haft världens sug efter paprika de senaste veckorna så jag öste ner hur mycket paprika som helst i maten. Och i salladen. Och så åt jag lite medans jag hackade upp den. Åh, sååå gott.

Nu ska jag egentligen göra alla de tusentals läxor jag har, men det är så jobbigt att börja. Jag kikade lite i min kalenderpå vad jag har att göra och allt ser bara så tråkigt ut. Jag har redan gjort alla de halvroliga språkläxorna så nu är bara det tråkiga kvar. Åh, inlämninsuppgifter och uppsatsen, varför finns ni?

Nä, jag får väl ta tummen ur baken och göra det jag ska, Tjings!


*Fniss*

Kommentarer

Här kan du kommentera, eller snickra ihop en ny cykelhjälm:

Namn:
Jag Gillar't

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Handla uppdaterat och prisvärt mode hos ellos.se RSS 2.0