Senaste veckan och sånt.

Åhå, här har det inte varit mycket till uppdatering de senaste dagarna. Anledningen till det är att jag började skolan igen i tisdags. Så nu går man i trean då, sjukt läskigt. Eller aa, inte så jätte läskigt kanske.

Men min vecka har i alla fall varit rätt najs hittills. Bara för att jag känner för att skriva om vad jag har hittat på varje dag tänker jag köra en dag-för-dag-uppdatering! Åhja, så roligt!


Söndag: Hjälpte Ronja att packa ned sitt liv (och alla skor) i massa väskor större delen av eftermiddagen, sen bar det av direkt hem till Näsa för tv-spelskväll med bästisarna, sjukt najs må jag då säga.

Måndag: Vinkade av Ronja, farmor (Ronjas farmor, inte min) och husvagnen när Ronja flyttade bort till Linköping, sen hängde jag hemma ett tag och bakade lite innan jag och Noss brummade iväg till Mumma för ännu en tv-spelskväll där också Hampus var med, vi spelade Buzz och Mario Party och var allmänt fräsiga som vanligt.

Tisdag: Ännu en gång brummade jag och Näsa hem till Mumma, fast den här gången för att joina Mumma och Hampus vid frukostbordet, sen bar det av till bussen för första dagen i skolan. I skolan lyssnade vi på rektorn (Eller är Hagge rektor?) ett tag i aulan, sen fick vi papper av våra mentorer och fick gå. Efter det mötte jag upp Näsa och Mumma igen och vi köpte naturgodis på Ica Maxi innan vi åkte hem till Mumma igen för att.. spela tv-spel.

Onsdag: Hade koncentrationsdag (koncentrationsläger) för våra projektarbeten för att alla skulle komma igång och fixa en idéskiss och sånt sen hängde jag, Anna, Christian och Matilda hos SYV i 58 år för att våra scheman var så sjukt röriga. Efter skolan stack jag till Fyren och läste i någon timme innan jag och bästisarna gick och fikade. Senare när jag kom hem lyssnade jag på ljudbok och målade Harry Potter fanart hela kvällen.

Idag: Idag började vi med våra scheman så jag hade lite lektioner, men har rätt goa torsdagar så jag slutade vid 13.00 och har varit hemma sen 14.00 ungefär. Så min dag har varit lugn och skön och sånt tufft.

Vill ni se bilder från alla mina spännande upptåg? Klart ni vill!


Mina fräcka fötter i söndriga skor, i väntan på att Noss skulle hämta upp mig i söndags.


Första skoldags-outfit. Åh modebloggerska för hela slanten!


Frukost hos bästis :)


Häng i skolan med mitt nya pennfack och mitt koola sudd (som inte har något namn än!!?)


Mitt schema än så länge, det blir säkert ändringar någon gång.


Sådär ja, då vet ni vad jag har haft för mig när jag inte bloggar. 

Adjö!

Kommentarer

Här kan du kommentera, eller snickra ihop en ny cykelhjälm:

Namn:
Jag Gillar't

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Handla uppdaterat och prisvärt mode hos ellos.se RSS 2.0