Jag bara måste få prata av mig lite.

Jag bestämde mig just för att jag tänker göra ett inlägg om min acne.

Jag har lidit av acne i ca 3 år och av finnar och allämt dålig hy i ca 6 år. Men i höstas (september) så orkade jag inte mer när jag knappt kunde sova på sidan för att mina kinder gjorde så ont.
Mamma insåg också att jag faktiskt hade problem när hon inte kunde klappa på mig utan att jag fick så ()/""&2&/!#!#&/8 ont.
Så mammsen hjälpte mig att boka tid hos en hudklinik i Göteborg där dom tittade på min hud och konstaterade att jag hade djupgående allvarlig acne. 

Jag fick en 3-månaders kur antibiotika och en creme att smörja på varje kväll.
I början märkte jag inte så mycket skillnad förutom att jag blev fruktansvärt torr och min hud flagade av i hela ansiktet (rödflammig och superhet, ohja). Men efter några veckor fick jag en kommentar om att min hy såg bättre ut, och när jag kollade i spegeln så såg jag att den faktiskt blivit lite klarare.

Jag hade en liten dip i november när huden inte ville vara kompis med mig men sen dess så har det bara gått framåt.

När jag började med min antibiotika trodde jag inte riktigt att det skulle funka, men det har det verkligen gjort och nu har jag gått utan medicin i snart 3 veckor (fast jag kommer använda cremen tills den tar slut).

Här är några bilder på hur min hud har förbättrats, bilder som inte är helt sjukt underbara att lägga ut (min acne har alltid fått mig att känna mig så jävla äcklig så det är liiite jobbigt att lägga upp bilder på hur jag såg ut).


Oktober (bild tagen på en "bra dag")


November (It has to get worse before it gets better... och allmänt skabbig bild)


December (Man börjar se resultat på hakan och käkbenet, finnarna ligger mer ytligt)


Idag (acnen är helt borta från hakan, käkbenen och pannan, kom igen kinderna, ni klarar det här ni med!)


Jag är såååååååååååååååååååååå sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt glad över att min acne nästan är borta. Dels för att jag kände mig så fruktansvärt ful och dels för att det inte går att somna på rygg.

Nu ska bara ärren få läka ifred innan jag kan bli min huds BFF.

Kommentarer
Postat av: LÖKAR

Åhå, så najjjs! Det har verkligen blivit bättre med prylarna :))

Jag använder fortfarande min kräm för att hålla finnarna borta, och nu på senare dar har de faktiskt börjat bli mycket bättre :G

2012-01-08 @ 18:06:12
URL: http://entrevista.blogg.se/
Postat av: LÖKAR

*färre

2012-01-08 @ 18:06:46
URL: http://entrevista.blogg.se/

Här kan du kommentera, eller snickra ihop en ny cykelhjälm:

Namn:
Jag Gillar't

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Handla uppdaterat och prisvärt mode hos ellos.se RSS 2.0